fira_consum_estrategic_reus

Des de l’Assemblea Nacional Catalana s’ha encetat una nova campanya per promocionar entre la ciutadania una nova manera d’entendre i de fer consum més compromès amb el país, que afavoreixi les empreses catalanes que treballen pel seu desenvolupament i millora.

Aquest dissabte us esperem a la Fira de Consum Estratègic que Reus per la Independència organitza a Reus.

  • dissabte 5 d’octubre
  • de 10 a 14 h i de 17 a 20 h
  • plaça d’Evarist Fàbregas

A les 12.30 h hi haurà actuació musical i a les 18.15 h espectacle Contacontes.

Serà una oportunitat per poder conèixer de primera mà algunes de les empreses que s’han sumat a la campanya (Catgas Energia, Catllum, Aquí Ernergia, Handycat, Som Energia, Assegurança Casado Reus, Assegurances Segurnou, Parlem, Fibracat), valorar els seus productes i serveis, i poder escollir millor què vols consumir.

També hi haurà paradeta de l’ANC i del Consell per la República.

El Consum Estratègic s’engloba dins la campanya Eines de País, un conjunt d’iniciatives que tenen com a objectiu principal apoderar la societat catalana, en aquest cas en l’àmbit econòmic, mitjançant la presa de decisions de consum quotidià. Cerquem una realitat econòmica desvinculada dels poders polítics i dels oligopolis que participen en la campanya de la por.

Objectius del Consum Estratègic:

  • Potenciar la creació d’estructures econòmiques desvinculades de les empreses de l’IBEX 35 i dels poders polítics de l’Estat espanyol i afavorir així un teixit productiu català pròsper per si mateix.
  • Apoderar la gent en la presa de decisions de consum quotidià.
  • Potenciar la confiança i el compromís de la gent en l’economia catalana.
  • Potenciar estructures empresarials més socials, com les cooperatives i d’altres.
  • Promoure el respecte a les decisions democràtiques per part del poder econòmic.
  • Posar a l’abast de la gent eines efectives que facilitin la contractació de serveis quotidians en consonància amb els valors democràtics (proximitat, responsabilitat social, respecte pel medi ambient, economia circular, indústria 4.0…), i de respecte a la llengua catalana.
  • Potenciar empreses alternatives a les que participen en la campanya de la por.
  • Crear massa crítica potencial, consumidora de béns i serveis, que possibiliti la implantació d’empreses deslligades de la política, que cobreixin el màxim nombre de sectors estratègics de l’economia, principalment electricitat, gas, comunicacions i telefonia, bancs, assegurances, carburants, grans superfícies, sindicats i patronals.
  • Potenciar el consum de proximitat respectuós amb el medi ambient.
  • Posar en contacte oferta i demanda de productes i serveis més ajustats a les necessitats dels consumidors estratègics.